Detail

Fleksibel indretning optimerer TDC-teknikeres arbejdsdag

Hemmeligheden bag effektive arbejdsdage er fleksibel bilindretning, der matcher den enkelte medarbejders behov. Det fortæller TDC, som gennem mange år har samarbejdet tæt med Sortimo, Europas førende leverandør af mobile transportsystemer, om indretningen af sine i alt ca. 1.400 servicebiler.

Som Danmarks førende leverandør af kommunikationsløsninger og bredbånds-tv beskæftiger TDC mange forskellige teknikergrupper, der med et gennemsnitligt kørselsbehov på mellem 25.000 og 30.000 km/år tilbringer en stor del af arbejdsdagen i og omkring servicebilerne. Og det stiller høje krav til bilernes indretning.

Fokus på det gode arbejdsmiljø
Derfor har TDC i en årrække samarbejdet tæt med Sortimo, der er Europas førende professionelle leverandør af mobile transportsystemer til bl.a. serviceteknikere og håndværkere. Steen Kamp Simonsen, der er sektionschef for Facility Management i TDC, fortæller om samarbejdet, som omfatter al indretning til virksomhedens i alt ca. 1.400 servicebiler:

- Nøgleordene for os er fleksibilitet og leveringssikkerhed. Vores teknikere har ret forskellige indretningsbehov, idet nogle eksempelvis primært arbejder med installationer ude hos kunderne, mens andre driver vores store centraler. Samtidig lægger vi stor vægt på at sikre medarbejderne et godt arbejdsmiljø med en høj grad af sikkerhed og optimal udnyttelse af pladsen bag i bilerne.

Indretning efter individuelle behov
Konkret har TDC og Sortimo derfor sammensat en række forskellige indretningsmodeller, som den enkelte tekniker kan vælge mellem, baseret på Sortimos Globelyst-system. Globelyst-systemet er udført i en kombination af højstyrkestål, aluminium og hårdføre kunststofmaterialer, og hver enkelt model kombinerer reoler, skuffer, hylder m.m., så arbejdsgangene for teknikerne bliver så effektive som muligt. Her er det ikke mindst en fordel, at alle enkeltdele i Globelyst-systemet frit kan kombineres.

Derudover kan bl.a. hyldehøjder og afstande i hver af modellerne justeres efter den enkelte teknikers behov. Marc Troels-Smith, der er salgschef hos Sortimo, forklarer uddybende om indretningsprocessen for TDCs servicebiler:

- Al inventaret produceres i Tyskland og leveres til vores danske forhandlernetværk enten direkte fra fabrikken i Zusmarshausen eller fra vores hovedsæde i Greve. Forhandlerne står derefter for selve montagen i forbindelse med klargøringen af de nye biler. I enkelte specialtilfælde udfører vi dog selv montagen på vores hovedsæde. Det sikrer et effektivt flow og sparer værdifuld tid for brugerne, for de får varebilerne leveret fuldstændigt færdigindrettede fra starten hos forhandleren.

- Set med vores briller er det den optimale måde at håndtere bilindretningen på. Sortimo har et indgående kendskab til teknikernes behov, og det sparer mange ressourcer for os, for vi undgår at bruge en masse tid på at skulle have detaljerne på plads fra gang til gang, supplerer Steen Kamp Simonsen.

For yderligere information, kontakt:
Michael Pettersson | Adm. direktør, Sortimo A/S | T +45 2085 3406 |
E-mail: mpettersson@sortimo.dk

For yderligere billedmateriale og koordinering af interviews, kontakt:
Anja Pedersen | Seniorrådgiver, Perfekta PR | T +45 3131 4852 | E-mail: anja@perfektapr.dk

Fleksibel indretning optimerer TDC-teknikeres arbejdsdag

FLERE INFORMATIONER

Læs mere!